Barcade RULES!

Igår var vi på Barcade i Brooklyn. Och vilket ställe sen. :-) Stället är inte speciellt stort, men det är ändå ca 30 st arkadspel ställda längs väggarna. Och det mesta är gamla klassiska spel som Miss Pac-man, Galaga, Donkey Kong, Berzerk, Centipede, Outrun, Robotron Ghost´n´goblins, Asteroids m.m. Även ett (för mig iaf) ovanligt spel, Tapper, finns där. Det spelet handlar om att man ska servera kunder öl, o det är inte vilken öl som helst, utan Budweiser. Coolt som fan, men även svårt.
Svårt ja. Jag noterade att spelen var väldigt svårt inställda, men det kanske berodde på att det bara kostade 25 cent (Ca 1,75 sek) att spela. Hur som helst så var det ett grymt ställe och jag lyckades dessuotm träffa en utav ägarna där oxå, en riktigt trevlig snubbe. Jag berättade även får honom att jag har en del spel hemma i Sverige. :-)
De hade även t-shirts till salu, så jag köpte så klart en. :-)

För er som är nyfikna på Barcade gå gärna in på: http://www.barcadebrooklyn.com/


Ingången till Barcade i Brooklyn. KLART värt ett besök om ni är i N.Y.


Baren och några spel i bakgrunden.


Rampage, Ghost´n´goblins, Berzerk (som var ascoolt) och Ladybug.


Outrn, 720 och Crystal castles.


Självklart finns det även en higscorelista på väggen. :-)


Snart är det tyvärr dags att åka hem till Sverige. :-(
Just nu sitter vi i hotellobbyn o surfar lite.
Vi ska snart äta lite frukust innan vi ev. går runt lite på stan. Det är dock int eså kul väder nu, det regnar och är riktigt disigt. Så disigt att man knappt ser Empire state building från våran balkong. :-/

Det här blir fömodligen sista inlägget på Amerikansk mark. Men jag gör säkert nåt när jag kommer hem, och summerar resan.. Fast redan nu kan jag ju citera Carlsson: "Asvärd!". :-D

Johan logging out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0