Key West...

Jajemän, nu är i äntligen framme i Key West, efter ca 18 timmars restid.
Olika "intressanta" saker har hänt på de timmarna. :-) Först vart man nervös för att den "Gröna lappen" satt kvar i mitt pass sedan förra årets resa (den ska nämligen pockas bort av flybolaget då man lämnar USA, men det missade dem). Och med tanke på att USA ibland kan vara lite "kinkiga" på sådana saker, så vart man nervös o tjejen i inresekontrollen drev först med mig om att jag var illa ute, men sa sedan att det inte hade någon roll. Gissa om man under ett par sekunder vart kallsvettig. :-/
Sedan vart Carlssons bananer upptäckt av en knarkhund, men det löste sig så fort han visade upp att det var just bananer, och inget knark som var i handbagaget. :-D

Sedan får jag väl lova att säga att sista flyresan (av de tre) var lite speciell också. Vi flög nämligen sista biten från Fort Lauderdale till Key West med ett litet två-motorigt propellerplan. Med plats för ca 10 personer. :-)
Men det var riktigt fina miljöer man såg ifrån planet. Vi pratade även lite me en kille som bodde i Key West, han tipsade om lite nöjen här. ;-)


Planet.

Key West från ovan.



Äntligen på marken igen. :-D Key West´s flygplats (inte heller världens största heller)

 


Nä, nu ska vi snart ner på stan här och i alla fall besöka Sloppy Joe´s. :-)

Hej så länge alla mina vänner. :-)

 

 

 

Uptdate ca 3 timmar senare:

 

Nu har vi även varit på Sloppy Joe´s  käkat deras kända sandwich och druckit några öl (läs Budweiser). Gott som fan var det. :-)
Stället öpnade faktiskt redan 1937 och det är inget fel på atmosfären med mycket kuriosa föremål, samt liveband som spelar. :-)

Sloppy Joe´s uteifrån.

 

Lite av inredningen. Observera bilden på Hemingway. :-)

 

Den välkända sandwichen samt lite strips och en Budweiser. :-)

 

Nä, dags att sova. Imorgon är en ny dag full med äventyr. :-)

 

Go´natt mina vänner. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0